- Підхоплюйте думки учнів й оцінюйте їх одразу, підкреслюючи їхню оригінальність, важливість тощо.
- Підкреслюйте інтерес дітей до нового.
- Заохочуйте оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання.
- Вчіть дітей систематичної самооцінки кожної думки. Ніколи не відкидай її.
- Виробляйте у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок.
- Культивуйте творчу атмосферу – учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує.
- Учіть дітей цінувати власні та чужі думки.
- Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, цьому необхідному запобігати. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, й розвивати у нього терпимість та впевненість.
- Пропонуйте цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.
- Розсіюйте страх у талановитих дітей.
- Стимулюйте і підтримуйте ініціативу учнів, самостійність. Пілкидайте проекти, як можуть захоплювати.
- Створюйте проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
- Створюйте в школі періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з’являється в таких моментах.
- Допомагайте оволодівати технічними засобами для записів.
- Розвивайте критичне сприйняття дійсності.
- Вчіть доводити починання до логічного завершення.
- Впливайте особистим прикладом.
- Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати та давайне завдання підвищеної складності, створюйте ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання.
- Залучайте до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюйте ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення.
- Використовуйте творчу діяльність вихованців під час проведення різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят.
- Під час опрацювання програмового матеріалу залучайте до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюйте розвиваючі ситуації.
- Відзначайте досягнення вихованців, підтримуйте та стимулюйте активність, ініціативу, пошук.
- Не бійтеся вибачитися, якщо ви не мали рації. Ваш авторитет в очах учнів тільки підвищиться. Будьте терплячими і до їхніх помилок.
- Пам’ятайте, що учень – «…це не посудина, яку потрібно наповнювати, а факел, який треба запалити» (К.Д.Ушинський).