Визначення готовності дитини до шкільного навчання

Вступ до школи становить етапний  момент в житті дитини. Це зустріч із новим світом – цікавим, загадковим і непростим.  Адже в початковій школі дитина вперше стане суб’єктом  соціальної діяльності, коли слід  виконувати  не тільки  те, що хочеться, а  й те, що треба, чого вимагає вчитель. Школа ставить дитину в нові певні умови, виконання яких забезпечує  успішну соціалізацію  школяра. Психологічна готовність дитини включає:

  • інтелектуальну;
  • емоційно-вольову;
  • мотиваційну сферу.

              Діти, які виявляють недостатній  рівень готовності до школи, потребують  допомоги та психологічного комфорту, без яких можуть втратити передумови для успішного включення в навчально-виховний процес. Тому вивчення цього процесу є надзвичайно важливим та відповідальним.

         Мета Вивчення  готовності дитини до навчання в  школі.

        Завдання

  • здійснити діагностику дітей, які вступають до школи; 
  • дослідити розумовий розвиток;
  • перевірити рівень дрібної моторики, орієнтування  у навколишньому світі та словниковий запас слів.

         Методи дослідження  Для вивчення готовності дітей до навчання в  школі  використовується метод тестування  та бесіда. Тестування проводиться за допомогою діагностичних методик:

1. «Філіппінський» тест

     Мета:  Визначити біологічну зрілість дитини.

     (Максимальна кількість балів – 1 ).

2. Методика «Бесіда» (за Т.А. Нєжновою)

            Мета: Визначити рівень мотиваційної готовності до школи, уявлення про школу та співвідношення уявлень і бажання навчатися.

     (Максимальна кількість балів – 11 ).

3. Модифіковані тести Айзенка

            Мета: Дослідити логіку мисленнєвої діяльності, гнучкість мислення, уміння здійснювати аналіз, синтез, порівняння.

     (Максимальна кількість балів – 12).

4. Тест к ороткочасної памяті та умовиводів

     Мета: Дослідити короткочасну пам’ять і логічне мислення.

     (Максимальна кількість балів – 5).

5. Тест «Впізнавання фігур» (варіант тесту Бернштейна)

     Мета: Діагностика зорової короткочасної пам’яті.

     (Максимальна кількість балів – 9).

6. Тест „Запам’ятай 10 слів” З. М. Істоміної.

     Мета: Діагностика слухової вербальної пам’яті.

     (Максимальна кількість балів – 10 ).

7. Тест «Копіювання безглуздих складів»

     Мета: Вивчити рівень розвитку саморегуляції, координації рухів.

     (Максимальна кількість балів – 5).

8. Перевірка фонематичного слуху (варіант тесту Кондратенко Л.О.)

      Мета: Діагностика рівня розвитку фонематичних умінь, визначення рівня розвитку слухово-вимовних умінь.

     (Максимальна кількість балів: завдання №1 – 3; завдання №2 – 3).

9. Тест «Чого не вистачає?», розроблений Р.С. Немовим.

         Мета: Діагностика сталості уваги.

     (Максимальна кількість балів – 10).

10. Тест «Володіння зв’язним мовленням»

                 Мета: Діагностика рівня розвитку зв’язного мовлення

     (Максимальна кількість балів – 6).

11. Тест «Лабіринт»

     Мета: Виявити рівень наочно-схематичного мислення, розвивати увагу.

    (Максимальна кількість балів – 3).

 



10 Март 2015.   Коментарі: 0.    Разміщено в Батькам, Прийом дітей до 1 класу

Коментування закрито.

Гарячі новини

  1. Тут ви можете висловити вашу думку. Ми раді будь-яким відгукам.